Searching...
29 May 2010

Δημοτικό Σχολείο Άνδρου: άλυτο ακόμη το κτιριακό πρόβλημα

Τη Δευτέρα 17 Μαΐου, 2010 πραγματοποιήθηκε, στο χώρο του Δημ. Σχολείου Άνδρου, Γενική Συνέλευση του Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων με θέμα τα κτιριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο. Η συνέλευση αυτή απέβη για μας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αφού ενημερωθήκαμε για το τι πραγματικά συμβαίνει. Θεωρούμε λοιπόν χρέος μας να ενημερώσουμε και τους υπόλοιπους γονείς. Αγγίξαμε τα εξής θέματα:

1. Την πιθανή επικινδυνότητα του κτιρίου της παλαιάς πτέρυγας του Δημ. σχολείου σε περίπτωση σεισμού.

2. Τις εμφανείς φθορές του κτιρίου αυτού (υγρασία, μούχλα, φουσκωμένοι σοβάδες κλπ.).

3. Την αυθαίρετη οικοδόμηση της νεότερης πτέρυγας. τις κακοτεχνίες που παρουσιάζει και τους κινδύνους που εγκυμονεί.

4. Την επικινδυνότητα των προκατασκευασμένων αιθουσών που στεγάζουν ένα μέρος των μαθητών λόγω των υλικών κατασκευής και του ανύπαρκτου εξαερισμού.

5. Την ακαταλληλότητα της αίθουσας ειδικής αγωγής.

6. Την ακαταλληλότητα των αποχωρητηρίων των μαθητών.

7. Την απαράδεκτη εικόνα της εισόδου του σχολείου.

8. Την συναγόμενη, από όλα τα προαναφερθέντα, ανικανότητα του Δημ. Σχολείου Χώρας Άνδρου να ακολουθήσει το Πιλοτικό Πρόγραμμα Ολοήμερου Σχολείου του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αναλυτικότερα:

1. Το κεντρικό κτίριο του Δημ. Σχολείου κατασκευάστηκε το 1940. Πέρα απ’ την προφανή παλαιότητα του κτιρίου, εκείνο που προβληματίζει είναι το εάν και κατά πόσο το κτίριο είναι ασφαλές σε περίπτωση σεισμού αφού την εποχή εκείνη δεν υπήρχε καμία πολιτική αντισεισμικής προστασίας.
Ο ΣΓΚ έχει επανειλημμένα ζητήσει έλεγχο απ’ τους αρμόδιους μηχανικούς του Δήμου οι οποίοι όμως παραπέμπουν σε ιδιώτες μηχανικούς, αρνούμενοι να υπογράψουν περί καταλληλότητας ή μη του σχολείου.

2. Οι φθορές του κτιρίου είναι εμφανείς και επιζήμιες για την υγεία των μαθητών. Από πολλά παράθυρα μπαίνουν νερά, πολλοί τοίχοι εμφανίζουν υγρασία και μούχλα, σε αρκετά σημεία οι σοβάδες είναι φουσκωμένοι και πέφτουν, σε ορισμένες αίθουσες υπάρχει διάχυτη η μυρωδιά της μούχλας.

3. Η καινούρια πτέρυγα κτίστηκε κυριολεκτικά εν μία νυκτί. τη δεκαετία του ’90, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό και το κυριότερο χωρίς άδεια απ’ την Πολεοδομία. Φυσικά δεν μπορεί κανείς να εγγυηθεί για τις προδιαγραφές ασφαλείας που έχει.
Από πολλά παράθυρα μπαίνουν νερά, πράγμα που αυξάνει τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας, αφού η πτέρυγα αυτή ηλεκτροδοτείται παράνομα από την παροχή του κεντρικού κτιρίου.

4. Οι προκάτ αίθουσες που στεγάζουν 3 τμήματα μαθητών δεν έχουν σύστημα εξαερισμού. Αυτό δημιουργεί πρόσθετες ανησυχίες καθώς υπάρχουν υποψίες για αυξημένη συγκέντρωση ρίπων εσωτερικού χώρου (π.χ. φορμαλδεΰδης) όταν δεν υπάρχει κατάλληλος εξαερισμός. (Η φορμαλδεΰδη είναι μια τοξική πτητική ουσία η οποία δημιουργεί σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα και ενοχοποιείται για καρκινογένεση).
Επίσης, οι αίθουσες αυτές είναι αρκετά μικρές για τον αριθμό των μαθητών που στεγάζουν, με αποτέλεσμα η ατμόσφαιρα να είναι αποπνικτική.

5. Η αίθουσα της ειδικής αγωγής είναι πολύ μικρή και βρίσκεται στον υπόγειο χώρο του σχολείου χωρίς επαρκή φωτισμό και εξαερισμό. Όταν βρέχει τα νερά λιμνάζουν στην είσοδό της. Πρόκειται για έναν χώρο εντελώς ακατάλληλο για τους παιδαγωγικούς σκοπούς για τους οποίους λειτουργεί.

6. Τα αποχωρητήρια των μαθητών βρίσκονται έξω από το κεντρικό παλαιό κτίσμα του σχολείου και εμφανίζουν εμφανείς φθορές όπως πεσμένους σοβάδες, ρωγμές στους τοίχους κλπ.

7. Η είσοδος του σχολείου εμφανίζει απαράδεκτη εικόνα καθώς είναι πεπαλαιωμένη και βρώμικη, με σωρούς σκουπιδιών και εγκαταλελειμμένους παλιούς κάδους ανακύκλωσης.

8. Εξαιτίας όλων τον παραπάνω το Δημοτικό Σχολείο Χώρας Άνδρου κρίθηκε ακατάλληλο να ενταχτεί στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Ολοήμερου Σχολείου, το οποίο θα αναβάθμιζε τόσο την εικόνα του σχολείου όσο και την εκπαίδευση που παρέχεται στα παιδιά μας.

Σύμφωνα με τα πρακτικά του ΣΓΚ, ήδη από το 1978, οι γονείς των μαθητών ζητούν επίλυση των κτιριακών προβλημάτων του σχολείου. Όμως, πέρα από κάποιες αναγκαίες επισκευές που γίνονται κατά καιρούς στο κτίριο, οι Δημοτικές Αρχές της Άνδρου αδιαφορούν κυριολεκτικά και επιδεικτικά για το σχολείο, άρα και για τους μικρούς μαθητές που στεγάζει. Αποκορύφωμα αυτής της αδιαφορίας είναι η άρνησή τους να στείλουν μηχανικό του Δήμου να ελέγξει τη στατικότητα και την ασφάλεια των κτιρίων, τόσο του παλαιού όσο και της νέας(;) πτέρυγας.

Οι προτάσεις που ως τώρα έχουν συζητηθεί είναι οι εξής: α. κατασκευή καινούριου σχολικού κτιρίου σε διαφορετική περιοχή από αυτήν που στεγάζεται το τωρινό σχολείο και β. γκρέμισμα της αυθαίρετης πτέρυγας, υποστύλωση του παλαιού κτιρίου και επέκτασή του με την κατασκευή νέας πτέρυγας.

Στις 27 Μαΐου 2010 έγινε επαναληπτική συνέλευση του ΣΓΚ με την παρουσία αρκετών γονέων. Εκεί, μας έγινε γνωστό πως η Νομαρχία Κυκλάδων απάντησε σε έγγραφο που είχε αποσταλεί από τον ΣΓΚ σχετικά με τα παραπάνω, δηλώνοντας την πρόθεσή της για επίλυση του θέματος ΕΦΟΣΟΝ ο Δήμος Άνδρου αποστείλει γνωμάτευση των αρμόδιων μηχανικών του, που θα καταδεικνύει την ασφάλεια ή μη της νέας(;), αυθαίρετης πτέρυγας, έτσι ώστε να επιλέξει την καλύτερη δυνατή λύση και να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάληψη μελέτης που θα αφορά στην επέκταση του σχολείου με τη δημιουργία καινούριας πτέρυγας.

Δυστυχώς η Δημοτική Αρχή δεν μας έχει κάνει ακόμη γνωστές τις προθέσεις της. Με δεδομένη την αναλγησία που έχει επιδείξει στο παρελθόν, είμαστε τουλάχιστον επιφυλακτικοί για το τι μέλλει γενέσθαι. Για τούτο και:

ΑΠΑΙΤΟΎΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΖΗΤΗΘΕΙ.

Η ακόλουθη παρουσίαση φωτογραφιών, αποτελεί την ισχυρή απόδειξη όσων αναφέρονται παραπάνω. Αξίζει τον κόπο να την παρακολουθήσετε!





Ενδεικτική της εντύπωσης που δημιουργεί στα μικρά παιδιά η εικόνα του σχολείου είναι η ακόλουθη ζωγραφιά που φιλοτέχνησε η Σάρα, μαθήτρια του Νηπιαγωγείου, όταν επισκέφτηκε το Δημοτικό σχολείο.


Οι δάσκαλοι του σχολείου καθώς και η διευθύντρια καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να ανταποκριθούν τα καθήκοντά τους μέσα σε αυτό το «εχθρικό» περιβάλλον και να δημιουργήσουν όσο το δυνατόν πιο ευχάριστες συνθήκες διδασκαλίας, καλύπτοντας π.χ. τους φουσκωμένους σοβάδες και τη μούχλα με ζωγραφιές και χειροτεχνίες των παιδιών. Ωστόσο το σχολείο παραμένει επικίνδυνο για την ασφάλεια των παιδιών και παιδαγωγικά ακατάλληλο.

Πιστεύουμε πως οι μικροί μας μαθητές αξίζουν μια καλύτερη τύχη. Πιστεύουμε ότι το μέλλον τους είναι συνυφασμένο με την ποιότητα της παιδείας που τους παρέχεται. Αλλά είναι αμφίβολη αυτή η ποιότητα όταν διδάσκονται κάτω από τέτοιες συνθήκες. Κι επειδή το μέλλον όλων μας εξαρτάται από το μέλλον των παιδιών μας, ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ, ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΜΗ.

Το παραπάνω δημοσιεύεται με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου Άνδρου.
Share This To :

0 σχόλια:

Post a Comment

 
Back to top!