Searching...
11 July 2011

Εξαγριωμένα quarks

Και όμως!! 
Τρία εξαγριωμένα quarks μαζί, δεν κάνουν ένα αγανακτισμένο πρωτόνιο!!




Παράδοξο?
Μπορεί ναι.
Μπορεί και όχι!
Και εξηγούμαι.

Όπως πιθανόν γνωρίζετε "Tα κουάρκς (quarks) θεωρούνται σήμερα βασικοί τύποι των στοιχειωδών σωματιδίων της ύλης από τα οποία αποτελούνται τα βαρυόνια (baryons) και τα μεσόνια (mesons). Μαζί με τα γκλουόνια, θεωρούνται τα μόνα στοιχειώδη σωματίδια που μπορούν και αλληλεπιδρούν ισχυρά." 

Δεν το λέω εγώ, η Βικιπαίδεια το λέει!!

Όπως ίσως -επίσης- γνωρίζετε, υπάρχουν έξι διαφορετικοί τύποι quarks τα οποία χαρακτηρίζονται από... γεύσεις ή αρώματα (όχι, δηλαδή, για να μη λέτε πως οι φυσικοί δεν είναι ρομαντικοί!!)
Υπάρχει λοιπόν το Up (άνω), το Down (κάτω), το Strange (παράδοξο), το Charm (γοητευτικό), το Bottom (πυθμένειο) και το Top (κορυφαίο).

-Εμ... σε αυτό το σημείο σταματάω για ερωτήσεις. Ακούω λοιπόν!
-Κυρία-κυρία!!
-Παρακαλώ??
-Κυρία, εσείς προχτές μας είπατε τα σοβαρά από Σεπτέμβρη!! Που κολλάει η φυσική στοιχειωδών σωματιδίων και τα quarks??
-Βιάζεσαι παιδί μου.. πολύ βιάζεσαι!! Για τιμωρία θα γράψεις 100 φορές τους τρεις νόμους του Νεύτωνα και αύριο θα έρθεις με τον κηδεμόνα σου!!
-Mα κυρία...
-Κεριά και λιβάνια!! Επόμενη ερώτηση!!
-Κυρία - κυρία!!
-Ναι??
Pablo Picasso: Ο κιθαρίστας
-Οι ονομασίες των quarks δεν παραπέμπουν ούτε σε γεύσεις ούτε σε αρώματα!! τι πράγματα είναι αυτά??
-Λοιπόν, παιδί μου... αφενός μεν με εκνευρίζεις και αφετέρου κοίτα τον διπλανό πίνακα. Σε παραπέμπει αυτοστιγμεί σε κιθαρίστα??
-Όχι.
-Αλλά δεν σε πειράζει επειδή τον ζωγράφισε ο Πικάσσο!! Θα γράψεις διακόσιες φορές τους τρεις νόμους του Νεύτωνα για να μάθεις να είσαι προκατειλημμένος!!
-Μα...
-Ο επόμενος!
-Κυρία κυρία!!
-Παρακαλώ δεσποινίς!
-Στα αρώματα των quarks δε περιλαμβάνεται το "εξαγριωμένο"!! Όμως η διάλεξη έχει τίτλο "εξαγριωμένα quarks". Yπάρχει κάποια εξήγηση γι' αυτό??
-Εύγε παιδί μου!! διατύπωσες τη σωστή ερώτηση!! Κερδίζεις ένα Σαββατοκύριακο διαμονή σε πολυτελές συγκρότημα στην Άνω Παναγιά της Κέρκυρας, ένα γεύμα σε πολυτελές εστιατόριο στην Κάτω Τούμπα της Θεσσαλονίκης, μία διάλεξη με θέμα το  "Ζήνωνος παράδοξο του Αχιλλέα και της Χελώνας", ένα ραντεβού στα τυφλά με τον πιο γοητευτικό εργένη της Ελλάδας, 150 κάλυκες Gordon με μεταβλητό πυθμένειο και πυρίτιδα MB και 1 μπουκάλι ουίσκι Bowmore 40 ετών με τα παρελκόμενα σε κορυφαίο μαγαζί της παραλιακής, κερασμένα...!!
-Συγγνώμη καλέ κυρία... τι θα κάνω εγώ σε διάλεξη με θέμα το  "Ζήνωνος παράδοξο του Αχιλλέα και της Χελώνας"????
-Α... δηλαδή τους κάλυκες ξέρεις τι θα τους κάνεις??? Για πρόσεξε καλά!! Εάν δεν πας στη διάλεξη, άλλα δώρα δεν έχει!


Ερωτήσεις τέλος και στο θέμα μας. Καθότι πρέπει να εξηγήσω στο κορίτσι περί τίνος ο λόγος.


Λοιπόν, ακούστε. Προχτες το βράδυ, επιστρέφοντας οδικώς από την ολονυχτία (καθότι είμαι πολύ θρήσκα) μου ζήτησαν τα quarks να τα πάω βόλτα στο λιμάνι. Διότι στο λιμάνι είχαν αράξει καμιά 20αριά κότερα, είχαν ανάψει και κάμποσα λαμπάκια... ήθελαν τα μικρά να δουν το θέαμα. Τι έγινε, λέω, βρε παιδιά... είναι σήμερα τα Χριστούγεννα του Νοτίου Ημισφαιρίου?? 


Τέλος πάντων, δεν έδωσα σημασία... συνέχισα την οδήγηση προσπερνώντας το σπιτάκι μου για να πάω στο λιμάνι. Και πέφτω η άμοιρη οδηγός σε ένα μποτιλιάρισμα... που τύφλα να έχει η πλατεία Συντάγματος όταν ανεβαίνει πορεία από τη Σταδίου! Στο σταυροδρόμι το αποφάσισα. 
-Παιδιά, αποτόλμησα να πω, επιστρέφουμε. Λιμάνι σήμερα δεν έχει!!
Και αρχίζουν που λέτε τα κλάματα, τα δράματα και οι οδυρμοί εντός της αμάξης... και μην κλαίτε μικρά μου... αύριο θα πάμε... και να οι τσιρίδες και να οι κραυγές του Ταρζάν όταν έφευγε η Τζέην... 
-Βρε παιδάκια μου, λέω, μην κλαίτε!! Θα σας πάω αύριο για μπάνιο στη θάλασσα και θα κάτσουμε 2 ώρες να πλατσουρίσουμε και να παίξουμε με τα κουβαδάκια μας. 
-Μόνο δύο, βρε μαμά??
-Καλά, μικρά μου, θα κάτσουμε 8 ώρες! Καλύτερα τώρα???
-Ναιαιαιαιαιαιαιαιαιαι!!!!


Και ερωτώ η γυνή. Σε ποιον χρωστώ την... τιμή της επί 8ώρου κουβαδοκατάστασης?? Για ποιον λόγο ο Λιμήν, συνήθως άδειος αυτόν τον καιρό, έχαιρε τέτοιου συνωστισμού??
Και μου απαντούν:
-Μα πού ζεις εσύ  χρυσή μου? Δεν γνωρίζεις πως γόνος εφοπλιστικής οικογενείας ήλθε εις γάμου κοινωνίαν μετά της καλής του και είχε 1800 άτομα καλεσμένους και κουμπάρο τον... τέως και... νυν αγανακτισμένο... Κοκό??!!


Ε, όχι. Δεν το ήξερα. Τώρα που το έμαθα, ολοκληρώθηκα ως άτομο. Δηλώνω λίαν συγκινημένη που ο τόπος μου έγινε πεδίον τέτοιων λαμπρών συμβάντων. Από αύριο θα τρώμε με χρυσά κουτάλια.


...Άντε ρε που δεν ξέρετε ποιος είναι ο... τέως και... νυν... αγανακτισμένος... Κοκός!!! 


Καταλάβατε τώρα γιατί μου έρχεται δύσκολο να... αγανακτήσω και γιατί τρία εξαγριωμένα quarks δεν κάνουν ένα αγανακτισμένο πρωτόνιο???????


Καλημερες!!!!!



Share This To :

0 σχόλια:

Post a Comment

 
Back to top!